שלבים עיקריים בייצור מבלטים

השלב הראשון והקריטי של ייצור שטאנצים באיכות גבוהה הוא חיתוך חומר הגלם המשמש לייצור המבלט. כנסו לכאן ותקבלו מידע מקצועי אוגות ייצור מבלטים/שבלונות.

אחד הכלים הבסיסיים והנפוצים ביותר כיום בייצורם של מרבית המוצרים המיוצרים בפסי ייצור סדרתיים (ייצור המוני) הוא המבלט, או בשמו המקומי – השטנץ. מבלט הוא למעשה שבלונה המשמשת כאב טיפוס לייצור בכמויות גדולות של חלק מסוים מתוך המוצר. רמת הדיוק והגימור של המבלט מבטיחה כי אותו חלק ייוצר ברמת דיוק גבוהה אינספור פעמים, מה שמאפשר לבנות פס ייצור המספק מוצרים אחידים וזהים, העומדים בסטנדרטים הנדרשים. להלן השלבים העיקריים והמרכזיים בייצור שבלונות חיתוך, שבלונות לדפוס וסוגים רבים ושונים של מבלטים –

חיתוך בלייזר של צורת המבלט – השלב הראשון והקריטי של ייצור שטאנצים באיכות גבוהה הוא חיתוך חומר הגלם המשמש לייצור המבלט. חומרי גלם אלו עשויים להיות רבים ומגוונים. שיטת החיתוך הנהוגה כיום בתחום היא חיתוך בלייזר – שימוש במכונת לייזר מתקדמת על מנת להפיק חיתוך מדויק, מהיר ואיכותי ביותר של המבלט (כאמור, רמת הדיוק והגימור משחקות כאן תפקיד מכריע). בעוד מייצרים מבלטים מחומרי גלם שונים, ניתן לרוב להשתמש במכונות החיתוך בלייזר לצורך עיבוד חומרים אלו – חיתוך עץ בלייזר, חיתוך פרספקס בלייזר ומגוון רחב ביותר של חומרים פלסטיים, אקריליים, מתכתיים ועוד.

עיבוד וכיפוף – לאחר החיתוך הראשוני של צורת המבלט באמצעות חיתוך צורני בלייזר, עובר תוצר החיתוך למחלקת עיבוד וכיפוף. במחלקה זו עובר חומר הגלם עיבוד נוסף המקרב אותו לתצורתו הסופית והמוגמרת בתור שבלונה מדויקת ועמידה אשר תעמוד בבסיס תהליך הייצור בהמשך. במסגרת תהליך העיבוד והכיפוף לא רק שהמבלט מקבל את צורתו הסופית והמדויקת, אלא גם מושתלות בו סכינים אשר באמצעותן ייחתך בשלב מאוחר יותר חומר הגלם ממנו ייוצר המוצר עצמו, אותו חומר גלם עבורו אמור המבלט לשמש כשבלונה מדויקת

בקרת איכות – מכיוון שמדובר כאמור בשבלונות אשר אמורות לשמש בצורה מדויקת ביותר את פס הייצור ולהבטיח כי אינספור ההעתקים שייוצרו מעתה ואילך בפס הייצור יהיו זהים ואחידים, נדרשת בקרת איכות מחמירה עבור המבלטים בטרם ניתן להעבירם ללקוח – מפעל או עסק יצרני זה או אחר. במסגרת בקרת האיכות נבדק המבלט שזה עתה יוצר באופן קפדני, הן מבחינת חומר הגלם והן מבחינת הצורה והמימדים המדויקים, ורק לאחר שמובטח כי לא היו כל תקלות בייצור והמבלט קיבל את הצורה המדויקת אותה אמור היה לקבל, הוא מועבר לשלב האריזה.

אריזה ואספקה – השלב האחרון בתהליך, זה שמגיע לאחר שמוודאים כי המבלט יוצר באופן מושלם ומדויק, הוא כאמור שלב האריזה והאספקה ללקוח. גם שלב זה אינו מובן מאליו – על מנת שהמבלט יגיע בשלום ולא יאבד אף לא מעט מרמת הגימור והדיוק המאפיינים אותו, יש לארוז אותו בקפידה ולשלוח אותו באופן הולם. רק הקפדה על הפרטים ה(לכאורה) קטנים הללו יכולה להבטיח כי הזמנת המבלט תשתלם ללקוח ותאפשר לו לבנות פס ייצור יעיל ומדויק.

כתבו לנו